۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۷

ضرورت بهره گیری از فناوری‌های نوین در حوزه بازچرخانی آب

ضرورت بهره گیری از فناوری‌های نوین در حوزه بازچرخانی آب

کرج- مدیرکل دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه بازچرخانی آب و مدیریت مؤثر منابع آب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ساوری روز چهارشنبه در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم البرز که سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: در حوزه حفاظت و صیانت از منابع آب و هوای پاک دارای قوانین، ضوابط و مقررات خوب و محکمی هستیم و ضرورت دارد متناسب با شرایط فعلی استان البرز، توجه و اهتمام ویژه‌ای بر اجرای قوانین مربوطه صورت گیرد.

وی بیان کرد: راهکارهای مرتبط با حفاظت و صیانت از منابع آب باید متمرکز بر سه دسته از اقدامات شامل سطح مدیریتی، فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری‌های نوین باشد. باید با تقویت بعد نظارت درون سازمانی دستگاه‌ها، از ترک فعل‌های احتمالی مسئولان ذیربط دستگاه‌ها در اجرای وظایف و تکالیف قانونی آنان در حفاظت و صیانت از منابع آب جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه بازچرخانی آب و مدیریت مؤثر منابع آب تاکید و مطرح کرد: استان البرز به لحاظ ترکیب جمعیتی، رشد فزاینده جمعیت و مهاجرپذیری آن و وجود مراکز متعدد صنعتی ویژگی‌های لازم برای طرح پایلوت‌سازی را دارد.

ساوری با بیان اینکه از مسئولین ذیربط درخواست داریم این موضوع را با اولویت در مراکز صنعتی استان مورد پیگیری جدی و مؤثر قرار دهند و زمینه اجرای دقیق قانون برنامه هفتم توسعه کشور در زمینه بهره‌گیری از فناوری را فراهم کنند، بر ضرورت تولید، نشر و بازنشر محتواهای پیشگیرانه، در همراه‌سازی و همسوسازی افراد جامعه برای مصرف صحیح منابع آب و پیشگیری از اسراف تاکید کرد.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه پیشنهاد کرد که استان البرز در حوزه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به عنوان استان پایلوت برای حفاظت و صیانت از منابع آب تعیین و با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و با هماهنگی و همکاری مؤثر دستگاه‌های ذیربط با اختصاص منابع مالی مناسب طرح‌های مرتبط به ویژه در زمینه تأمین آب مراکز صنعتی و کشاورزی را به مرحله اجرا درآورد.

کد خبر 6252050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha